onsdag 22 augusti 2012

BH

Igår deltog vi i Canidaes BH-prov. Lydnaden gick fint, bättre än jag vågat drömma om med tanke på att hon ändå är så ung -  "stadsdelen" klarade vi också bra så numera har vi vår första "titel", BH!


Eilen illalla osallistuimme Canidaen järjestämään BH kokeeseen. Koe alkoi arvonnalla jossa saimme kilpailunumeroon 4, josta olin tyytyväinen koska ei  tarvinnut kovinkaan kauaa odottaa ennen omaa suoritusta.

Ilmoittautuminen sujui hienosti ja sitten meidät ohjattiin paikallaoloon toisen koiran tehdessä liikkeitään - Nitza makasi levollisena, pientä vaimeaa piippausta olin kuulevinani mutta sitä ei tuomari kuullut ja saimmekin arvosanan erinomainen tästä liikkeestä.
Seuraavaksi oli sitten vuorossa kytkettynä seuraaminen. Mua jännitti hieman että miten Nitza jaksaa tehdä kaksi pitkähköä seuraamiskaaviota peräkkäin, siitä johtuen unohdin vissiin hengittää välillä:) Hyvin jaksoi, ei moitittavaa paitsi että tuomari sanoi että "koira palkkasi itseään hihnalla ihmisryhmässä". Jassåå, minä en sitä huomannut mutta hällä väliä, itse seuraaminen oli hyvää ja saimme arvosanan Erittäin Hyvä. Vapaana seuraamisen kommentteja en muista mutta jotain tuomari varmaan kommentoi koska siitäkin tuli EH.


Liikkeestä istuminen: seuraaminen ja istuminen erinomaiset, olin hieman epävarma miten liike oikeesti pitää suorittaa ja tuomari vähensikin pisteitä siitä koska minä sanoin istukäskyn liian myöhään, siis kun jätin koiran.

Liikkeestä maahan ja luokse: seuraaminen erinomainen, maahanmeno reipas, hyvä luoksetulovauhti ja suoraan sivulle. Mutta so what, tottisosuus hyväksytty ja me oltiin niin iloisia!!!


Kaupunkiosuudessa seurautin Nitzaa, pyöräilijä, sauvakävelijä, auto, koira - kaikki ohitettiin hienosti ja kun tolpassa yksinkin osasi olla niin koe oli ohi ja saimme ensimmäisen koulutustunnuksen, BH!

Ylpeä matte ja ihana koira:)







foton: Åsa Granström





1 kommentar: