måndag 27 augusti 2012

AVO 1


I lördags var det dags för Canidaes TOKOprov som också var dobermännens mästerskap. Jag velade ännu på fredagen om vilken klass vi skulle delta i men sist och slutligen bestämde jag mej för öppen klass. Det gick bra och Nitza var riktigt bussig  - till min stora förvåning stannade hon inte i inkallningen och jag var så paff att jag inte kom mej för att ge ett tilläggskommando:) Men de övriga momenten gick helt bra så vi fick ett första pris med 171 poäng. Som bonus blev vi även TOKO mästare i Öppen klass:)


Lauantina kisattiin Canidaen tokokisassa joka samalla oli dobbereiden TOKO mestaruuskisa. Loppuviikosta vielä mietin että ilmoittaisinko Nitzan jo Voittajaluokkaan mutta päädyin sitten kuitenkin jäämään avoimeen luokkaan - mukavasti meni ja saimme kotiin toisen AVO ykköstuloksemme.



Luoksetulossa Nitza yllätti minut tekemällä suoran luoksetulon stoppimerkistäni huolimatta. Ja minähän olin siitä niin tyrmistynyt etten edes tajunnut antaa toista käskyä joten siitä liikkeestä saimme arvosanan 5.. Mutta kokonaisuutena olen kovin tyytyväinen pikku koiraani, nuoresta iästään huolimatta koekirjassa komeilee nyt kolme ykköstulosta:)




4 kommentarer:

  1. Ja, Grattis igen...ni var så duktiga, det var roligt att se hur fint ni jobbar tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jaana! Kanske du och Verna blev inspirerade så vi får se er på träningarna snart..? :)

      Radera
  2. Duktiga ni:)! Grattis ännu!

    Åsa

    SvaraRadera